Drinktips o.s.v.

Som ni såg inlägget här nedan så har vi roterat lite på jobbet, idag har varit en oroväckande lugn fredag, så det har blivit transfer avdelning för mig större delen av dagen, men jag TRIVS:-)

Idag är det Emmas sista dag så det blev tårta till frulle sen så vi var ute och käkade ceasarsallad i solen, det var verkligen jätte skönt i solen!

image118

Vi pratade just om att det skulle vara kul om gänget ifrån biblioteksgatan skulle komma ner på mässan i Jönköping nästa gång, en tips bara- vi kommer som vanligt att stanna mellan torsdag och fredag, som sagt ett tips bara!

Drinktipsen är efterlysta så jag ska väl börja med dom och skippa all skitsnack.
Eftersom solen börjar komma så börjar alla få vårkänslor så här kommer röda jordgubbsdrinkar i kärlekens tecken.

Frozen Strawberry Daiquiri (vill ni bjuda på en drink så är jag såld på denna:P)
image119
4-6 cl ljus rom
3-4 jordgubbar
2 cl pressad lime eller citron
1/2 tsk socker

Häll samtliga ingridienser i en blender tillsammans med 1,5 dl krossad is. Kör blendern i 10-20 sekunder.
Servera i ett kylt cocktail- eller vinglas garnerat med en jordgubbe.



Frozen Vanilla
image120
4-6 cl Cariel T&Q Vanilla Vodka
3-4 jordgubbar
2 cl pressad lime eller citron
1/2 tsk socker

Häll samtliga ingridienser i en blender tillsammans med 1,5 dl krossad is.
Kör blendern i 10-20 sekunder.
Servera i ett kylt cocktail- eller vinglas.
Garnerat med en jordgubbe.


Wild Strawberry
image121
6 cl Wild Africa Cream
10-12 cl Jordgubbsmjölk (eller vanlig mjölk + lite Bols Jordgubbslikör)
4-5 färska jordgubbar

Kör ihop allt med några isbitar i en blender/ köksmixer
Häll upp i ett stort glas
Garnera men jordgubbe
Servera med tjockt sugrör

Ja, vem vill bjuda mig på en Daiquiri??

Det var allt ifrån mig idag, see you next time!

XoXo
gossip "Elin" Girl

ps. jempa, nyckeln passade...hihi







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0